niedziela, 25 stycznia 2015

#42 Moneta z okazji 65-lecia Górnika Zabrze

Cześć,

dzisiaj chciałbym wam przedstawić jedną z wielu pamiątek sportowych jakie mam w kolekcji. Jedną z nich jest moneta wydana specjalnie na 65 urodziny Górnika Zabrze. Moneta jest miedziana. Moneta jest w komplecie z etui, które zawiera najciekawsze fakty z 65-letniej historii klubu. Górnik obchodził 65 urodziny 14 grudnia 2013 roku w ten sam dzień rozgrywał mecz 21 kolejki T-mobile Ekstraklasy z Lechią Gdańsk, mecz zakończył się bezbramkowym remisem. Na przedniej stronie monety znajduje się Stanisław Oślizło z Pucharem Polski, a powyżej napis "Są starsi nie ma lepszych" oraz 14 gwiazdek, które symbolizują ilość Mistrzów Polski. Chcąc czy nie chcąc trzeba przyznać, że te 65 lat w wykonaniu Górnika był to czas naprawdę dobry: 14 Mistrzostw Polski, 6 Pucharów Polski, 1 Superpuchar Polski. Górnik był również finalistą Pucharu Zdobywców Pucharów (PZP), był półfinalistą Pucharu Ameryki (Interligi) oraz był ćwierćfinalistą Pucharu Mistrzów, Pucharu Zdobywców Pucharów oraz Pucharu Intertoto. Ponad to Górnik jest jedyną w Polsce drużyną która zdobyła 5 Mistrzostw Polski z rzędu, rekord ten ma duże szanse pobić Legia która spisuje się w ostatnich sezonach naprawdę dobrze. Na tyle monety możemy zauważyć herb Górnika i napis "Historia ta bogata tworzona jest przez lata" oraz daty 1948-2013. Miejmy teraz nadzieje, że Górnik mimo problemów finansowych, da radę, odrodzi się jak Feniks z popiołów i będzie zadowalał Polskich kibiców w Europejskich pucharach.







Pozdrawiam Patrick :)

5 komentarzy:

  1. gratuluję, u mnie Przemysław Tytoń ;)
    autografy-patrycji.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawie napisane. Jestem pod wielkim wrażaniem.

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie takie monety czyli okolicznościowe są dla mnie bardzo fajne, gdyż wiem, że nie były bite w dużych nakładach. Tym bardziej, jeśli już zamierzamy kupować czy to monety kolekcjonerskie czy okolicznościowe to warto jest przeczytać opinie innych osób. W takim przypadku ja zaglądając do https://www.skarbnicanarodowa.pl/opinie mam pewność o autentyczności danych monet.

    OdpowiedzUsuń
  4. Super artykuł. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeszcze nie miałem okazji aby dostać taką monetę, ale ja również chętnie zdobywam monety okolicznościowe. Właśnie dlatego bardzo chętnie zamawiam różne numizmaty z internetu. Przedtem jednak wolę przeczytać i sprawdzić opinie https://www.skarbnicanarodowa.info.pl/opinie/ aby być pewnym, że będzie to mądry wybór.

    OdpowiedzUsuń